chitanta stearsa din baza de date - nu mai pot emite o chitanta cu acelasi numar

Started by sepromsrl, Sep 21, 2025, 09:47 AM

Previous topic - Next topic

sepromsrl

Salutari si respect

Nu ma descurc cu chitantele.

Context:
Am emis o factura, la 24 de ore am emis chitanta. Aia de dinainte avea numarul 121, asta de acuma i-a alocat 122. Clientul ma suna, plata prin banca, nu-i trebuie chitanta. Dau clic pe ea si ma duc direct pe stergere chitanta din baza de date ca oricum nu-mi mai trebuie si factura inca n-am apucat s-o urc in SPV.

Problema:
Emit chitanta noua, surpriza: nu aloca numarul 122 ci sare direct la 123. Inchid icefact, restart icefactd, deschid icefact, nimic. Tot 123. Clar, butonul ala nu zice 'stergere definitiva din baza de date' - icefact tot stie de ea, asadar trebuie sa tiparesc o chitanta cu numarul 122, sa pun pe ea stampila cu 'anulat' si s-o trimit rapid la contabilitate ca altfel doamnele de acolo din birou ma cearta si ma fac de toata ocara ca nu-s atent la hartii si ca o sa ma manance anafu cu tot cu fulgi.

Am rezolvat cu copia de siguranta (backup) de azi de dimineata.

Exista vreo anumita procedura ca sa se poata re-utiliza numarul unei chitante care a fost stearsa din baza de date?

icefact 1.10.4 Linux/emulatie x86_64

#uname -a
Unix FreeBSD facturici.seprom.ro 14.3-RELEASE releng/14.3 GENERIC ALPHA


Serghei

Buna ziua,

Trebuie să intrați în Setări -> Chitanțe și să dați contorul de numere înapoi.

sepromsrl